понеділок, 13 листопада 2017 р.

 Вікторина про рідну Україну



\
Вчитель. Любі діти, ми раді зустрічі з вами на грі-вікторині «В моєму серці Україна». Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини — Батьківщину. Її героїчне минуле і сучасне, її солов’їну мову та чарівну природу, народні звичаї та традиції.

Учень 1.
 У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не питай,
Рідніше нам своя святиня,
Аніж земний в чужині рай.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.

Учень 2. 
Кожна квітка красу свою має.
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у рідному краї.

Учень 3. 
Є багато пташок голосних,
Любі, милі нам співи пташині,
Та завжди наймилішими з них
Будуть ті, що у рідному краї.

Учень 4. 
І тому найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна –
Дорога нам усім Україна!
Вчитель. Так, для кожного з нас найдорожча і найрідніша та земля, на якій ми народилися, де жи­вуть наші батьки, рідні. Ми сьогодні з вами продемонструємо свої знання, вміння, кмітливість у грі-вікторині про Україну 
Вчитель. Давайте поділимось на дві команди
1 команда – «Калина»
2 команда – «Верба»
А за кожну правильну відповідь ви будите отримувати сердечко.
Вчитель.
Отже, розпочнемо гру з історичної вікторини, яка проходитиме в вигляді брейн-рингу. Командам на обговорення дається 30 секунд. Перемагає та, яка найшвидше правильно дасть відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 сердечко.
Питання.
№ 1  «Історична вікторина».

1.     Як називалися воїни, що майже 300 років боронили Україну від зовнішніх ворогів?
 (Козаки)
2.     Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами?
(Запорізька Січ)
3.     Як називався начальник козацького війська?
(Гетьман)
4.     Під керівництвом якого гетьмана Україна вела Національно-визвольну війну проти поляків?
(Під проводом Богдана Хмельницького)
5.     Хто є батьком української історії?
(М.Грушевський)
6.     Який гетьман зрадив російського царя Петра І, перейшовши на бік шведів?
(Іван Мазепа)
7.     Які умови треба  було виконати, щоб стати козаком?
(Бути вільним, православним, знати українську мову, не мати дружини, пройти випробування)
8.     За чиїм наказом була зруйнована  Січ?
(За наказом Катерини ІІ)
9.     Як називалась перша слов’янська держава?
(Київська Русь)
10. Автор слів гімну України?
(Павло Чубинський)
11. Як називається основний закон України?
(Конституція)
12. Назвіть композитора, який поклав вірш Чубинського, що став гімном, на музику?
(Михайло Вербицький)

Вчитель:А тепер перевіримо, наскільки добре ви знаєте географію України?

№ 2  «Географічний»

1.     Назва обласного центру, яка складається зі слова – назви однієї з основних зернових культур в Україні та слова, яке означає стан спокою та гармонії, період між війнами.
(Жито+мир).
2.     Назва обласного центру України, яка складається з двох слів в перекладі російською мовою: перше слово – назва неотруйних змій, поширених по  вмій території України; друге – тип поселення, в Україні має нараховувати понад 10 000 осіб, більша частина жителів якого зайнята поза сільським господарством.
(Уж+город).
3.     Назва історико-географічного регіону  України. Слово складається з двох частин: перша – низинна старовинна історична місцевість міста Києва, стародавній район ремісників і річковиків; друга – назва однієї з нот.
(Поділ+ля)
4.     Назва обласного центру України, яка складається із слова, що означає вид єдиноборства, поширеного в Японії, в якому два борці виявляють сильнішого на круглому полі. Останню літеру цього слова замінюємо на українську літеру «и».
(Сумо-Суми).
№ 3 «Хто швидше?»
Із поданих літер скласти слово.

І команда: Н, А, Р, У, А, К, Ї, К (Українка)

ІІ команда: С, О, Л, О, В, Ї, Н, А (Солов’їна)
Вчитель: Наступний конкурс
№ 4 «Складіть прислів’я».
З поданих слів треба скласти прислівя
І команда:
1. Хліб, сіль їж, а правду ріж
2. Слово не горобець вилетить не спіймаєш
3. Друга легше знайти, ніж зберегти
ІІ команда:
1. Праця годує а… (лінь марнує)
2. Гостре словечко… (коле сердечко)
3. Хочеш їсти калачі… (не сиди на печі)
Вчитель: Наступний конкурс

 № 5 Відео-гейм.
(Командам демонструються зображення квітів, що вплітають в український віночок.)
Вчитель. Подивіться, будь ласка, на квіти, які зображені на малюнках. Командам потрібно визначити та назвати назви рослин і розповісти легенду про одну із квітів.





Вчитель. А зараз пропонуємо командам позмагатися у відгадуванні загадок.
6 «Ти мені, я тобі»
1. Сам у церкві не буває, а других туди зазиває.( Дзвін)
2. В лісі вирізана, гладенько витесана,
Співає, заливається, як називається?(Сопілка)
3. Маленький, сіренький, по гаях літає, уночі співає. (Соловей)
4. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. (Лелека)
5. Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається? ( Тополя)
6. Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене.(Ім’я)

7 «Далі, далі, далі»
Вчитель. Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання.
Запитання для І команди
1. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)
2. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)
3. Автор слів гімну України. (П. Чубинський)
4. Яка назва гімну України. (Ще не вмерла Україна)
5. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
6. Як називається основний закон України? (Конституція)
Запитання для ІІ команди
1. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
2. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
3. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)
4. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. (Кобзар)
5. Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (Вербицький)
6. Що означає слово «козак»? (Вільна ,незалежна людина)
Вчитель:  І останній конкурс  «Асоціація».
Назвіть, чий портрет зображено на купюрі номіналом:
20 грн – (Іван Франко)
50 грн – (Михайло Грушевський)
100 грн – (Тарас Шевченко)
200 грн – (Леся Українка)
500 грн – (Григорій Сковорода)

Вчитель: Ось і закінчилися наші завдання. Час підрахувати сердечка і об’явити команду-переможця.
(Члени команди-переможця нагороджуються грамотами).  На згадку про сьогоднішню гру хочу подарувати вам всім значки з надписом «Я люблю Україну.
Учень 5: Я хочу сказати простими словами,
Про те, що турбує мене вечорами,
Про те , як в думках я малюю картину,
Якою я бачу свою Україну!
Учень 6: В моїй Україні ніхто не стріляє,
Ніхто не калічить, ніхто не вбиває!
В моїй Україні ніхто не воює!
Своє і чуже життя кожен цінує!
Учень 7: В моїй Україні не плюють на підлогу,
Отримують і надають допомогу,
І молодь моя не п’є і не курить,
Займається спортом, співати так любить!
Учень 8: В моїй Україні чемні дівчата!
А хлопці вміють їх щиро кохати!
Навчаються жити, читають книжки,
І горді від того наші батьки!
Вчитель: В моїй Україні немає кордонів!
І море, і сонце, Дніпро, терикони,
Карпати зимою в засніжених шапках,-
Моя Україна! Люблю її! Крапка!
Слово журі. Підсумки гри. Оголошення переможців та вручення нагород.


Немає коментарів:

Дописати коментар